Ústecký kraj vypověděl smlouvu ČSAD Česká Lípa a.s.
Tisková zpráva
Rada Ústeckého kraje ve středu 6.9. projednala celý komplex problematiky zabezpečení dopravní obslužnosti od 9.9. a rozhodla o okamžité výpovědi společnosti ČSAD Česká Lípa a.s. Radní uvedli, že ČSAD Česká Lípa neplní své povinnosti, které vyplývají z uzavřených Rámcových smluv.
„Byli jsme nuceni vypovědět všechny Rámcové smlouvy s ČSAD Česká Lípa, abychom mohli zajistit dopravní obslužnost v Ústeckém kraji. Nenecháme se neustále stavět do situace, kdy nevíme, zda dopravce, v tomto případě ČSAD Česká Lípa vyjede. Objednávku závazku veřejné služby obdržel dopravce od Ústeckého kraje již před měsícem a doposud nebyl ochoten předložit jízdní řády ke schválení, třebaže to ředitel Mahdal potvrdil na osobním jednání již 21.8.,“ řekl po zasedání rady hejtman Jiří Šulc.
Podle krajských radních porušil dopravce ČSAD Česká Lípa Rámcové smlouvy závažně v několika bodech. Dopravce nespolupracoval při licenčním řízení, neusiloval o schválení jízdních řádů, uvedl nepravdivé a zkreslené informace o technickém a personálním zajištění a svým postupem na začátku měsíce srpna 2006 znemožnil bezodkladné zahájení dopravy. ČSAD Česká Lípa navíc neustále zpochybňuje závaznost smluv, které bez nejmenších námitek podepsali 2.6. zástupci všichni členové představenstva Michal Jergl, David Mahdal a Miloslava Jirásková.
Dále k dnešnímu dni ČSAD Česká Lípa nepožádala krajský úřad o schválení jízdních řádů a s ohledem na její dosavadní postoj ani nebylo možné předpokládat, že tak řádně a včas učiní a tedy, že dne 9.9. vyjede. Dopravce také nedoložil Ústeckému kraji, jak má zajištěna nádraží a autobusové označníky.
„Budeme od ČSAD Česká Lípa vymáhat veškeré škody, které tato společnost Ústeckému kraji způsobila a zejména náklady, které Ústecký kraj vynaložil na zajištění dopravní obslužnosti od začátku srpna. Tyto náklady nám vznikly se zajištěním příležitostné dopravy v souvislosti se správním rozhodnutím, jímž bylo společnosti DPÚK uloženo zachovávat dopravní obslužnost. Jedná se také o náklady, které Ústeckému kraji potenciálně vzniknou v souvislosti s nutností zajistit dopravní obslužnost za náklady vyšší, než byly vysoutěžené v koncesních řízeních za účasti ČSAD Česká Lípa, tedy vyšší než 27,57 Kč/km. Náhradní autobusovou dopravu jsme museli pro obyvatele kraje zajistit, protože ČSAD Česká Lípa nespolupracovala při licenčním řízení a porušila tak smlouvu, uzavřenou 2.6. Tou dobou už ČSAD Česká Lípa mohla a měla jezdit, ostatně to garantoval ředitel David Mahdal svým dopisem. Dopravce však zrušil zahájené licenční řízení zcela účelově, jen proto, aby mohl vytvářet na představitele kraje obrovský nátlak,“ uvedl hejtman.
Připravila : Šárka Roudnická, tisková mluvčí
kancelář hejtmana Ústeckého kraje
Tisková zpráva