Reakce na text B. Kurase: Pravda o Talmudu
Michal Semín
Ve své odpovědi na můj článek o Libanonu Benjamin Kuras čtenáře MF Dnes nepokrytě mystifikuje. Pominu-li to, že za výrok „Talmud má blíže ke Koránu než ke křesťanství“ jsem si vysloužil epiteta „hroší kůže, historická amnézie, absence studu, notná dávka ignorance a zlovůle“, a to evidentně ve snaze obvinit mne z „křesťanského antisemitismu“, obsahuje Kurasův článek zcela nepravdivé hodnocení poměru Talmudu ke křesťanství a nežidům obecně.
Výroků o křesťanství a křesťanech je v Talmudu celá řada. Opravdu nevím, jak z níže citovaných slov chce Kuras odvodit příbuznost či dokonce duchovní svornost křesťanství a novodobého judaismu.
Sanhedrin 106a : „Je řečeno, že Ježíšova matka byla děvka : Ona byla potomek princezen a guvernérů a spala s tesařem jako děvka“. Gittin 57a : „Ježíš je v pekle a vaří se v horkých výkalech“. Sanhedrin 90a : „Kdo četl Nový Zákon nemá žádnou účast ve světě budoucím“ či Shabbath 116 : „Židé musí zničit knihy křesťanů, to jest Nový Zákon“.
Na amerických webových stránkách židovské chasidské skupiny Lubavitch - největší židovské skupiny na světě - najdeme tato svědectví spolu s citacemi z Talmudu: 1) on a jeho učedníci provozovali čarodějnictví a černou magii, chtěl svést židy k modlářství a byl pod ochranou cizí pohanské mocnosti, aby podvracel židovskou bohoslužbu (Sanhedrin 43a). 2) Byl nemravný, uctíval sochy, odloučil se od židovského národa pro svou špatnost a odmítal se kát (Sanhedrin 107b. 3) Naučil se kouzelnictví v Egyptě a vykonával zázraky, užíval svého masa k tajemným procedurám, které jsou v Bibli zakázány (Shabbos 104b).
Duch Talmudu je tedy shodný s duchem farizeů. A o tom, jak shlížel Ježíš na farizeje, nemusím snad B. Kurase ani jiné oponenty poučovat.
Podobně přezíravý a odmítavý pohled jako vůči křesťanům vykazuje Talmud také vůči nežidům obecně: Sanhedrin 57a : „Když žid zabije pohana nebude potrestán. Když žid okrade pohana může si to nechat“. Baba Kamma 37b : „Pohané jsou mimo ochrany zákona a Boha a jejich peníze jsou vystavené Izraeli“. Yebamoth 98a : „Všechny nežidovské děti jsou zvířata“. Abodah Zarah 36b : „Nežidovská dívka je špinavá již od narození“.
Proto rabínu Perrinovi nečiní takové potíže prohlásit, že „ani jeden milión Arabů nemá cenu jednoho židovského nehtu“ (New York Daily, 28.2., 1994).
Stejného duchu je proto i prohlášení izraelských rabínů, jak o něm čteme v deníku Jerusalem Post 12. 7. 2006: „Shromáždění izraelských rabínů vyzvalo izraelskou armádu, aby ignorovala křesťanskou morálku a „vyhladila nepřátele od severu k jihu.“„Všechny diskuse o křesťanské morálce jsou oslabováním ducha naší armády a národa a stojí nás krev našich vojáků a civilistů,“ stojí v jejich prohlášení.“
A těžko mi někdo vymluví, že ze stejného těsta jsou i výše uvedené Kurasovy výroky na moji adresu.
Michal Semín
ředitel Institutu sv. Josefa