Miliony z EU na propagaci
Pavel Bradík
25.07.2008, MF DNES
"Jak to vidí "
Celý projekt cílené propagace Královéhradeckého kraje, který podpoří 28 milionů z Evropské unie, je koncipován tak, aby se do jeho realizace a koordinace přímo zapojila jednotlivá turisticky významná území. Mezi ně patří především Krkonoše a Podkrkonoší, Český ráj, Orlické hory a Podorlicko, Kladské pomezí a Hradecko. Cílem projektu je zajištění jednotného systému propagace aktivit a atraktivit kraje, jenž by měl vyústit ve zvýšení zájmu domácích i zahraničních turistů. Kraj se bude prezentovat v odborných českých i zahraničních tiskovinách, na zahraničních veletrzích cestovního ruchu, například v Utrechtu, Varšavě, Poznani, Lipsku, Drážďanech, Mnichově, Berlíně či Moskvě, nebo na prezentačních akcích v Krakově či Vídni.
Turistům z České republiky se projekt této cílené propagace kraje představí formou infovláčku, tedy specielně upraveného vagonu, který s turistickou nabídkou kraje navštíví 13 krajských měst. Výstupem projektu bude rovněž řada propagačních tiskovin, například o relaxaci v kraji, gastronomických specialitách, kultuře, aktivní dovolené a podobně, jež budou sloužit pro prezentaci kraje v České republice i v zahraničí.
Evropská finanční podpora by měla rovněž přispět k postupnému zkvalitnění krajského informačního systému a jeho propojení s informačními systémy jednotlivých turisticky významných území, vytvoření jednotné turistické fotobanky, realizaci press tripů a fam tripů pro novináře a odborníky v cestovním ruchu či k aktualizaci stávající multimediální prezentace kraje.
Pavel Bradík
Ing. Pavel Bradík, bývalý hejtman Královéhradeckého kraje