Prohlášení Václava Klause k výsledkům německých voleb
Jiří Šulc

Výsledek dnešních německých voleb je obrovským povzbuzením pro všechny české i evropské demokraty. 

Úžasným výsledkem je ztráta čtvrtiny hlasů merkelovské CDU, pětiny hlasů schulzovské SPD a naopak zisk 13 % hlasů politickým a mediálním establishmentem démonizované AFD.

Jsem velmi rád, že jsem mohl svoji podporu AFD v posledních týdnech a měsících opakovaně vyjadřovat přímo na německé půdě na řadě předvolebních shromáždění.

Ukázalo se, že ne všichni Němci se nechali zastrašit nenávistnou propagandou proti AFD, kterou nakonec zvolil každý sedmý německý občan.

Je to i velký impuls pro volby u nás, snad se ani občané ČR nenechají ovlivnit mediální propagandou a použijí vlastní rozum.

Výsledek dnešních voleb v Německu je pro Angelu Merkelovou Pyrrhovým vítězstvím.

Václav Klaus, 24. září 2017.

Bože, to je zas tuna

Bože, to je zas tuna demagogie.
Vztah Katalánci/Španělé a občani Karlovarského kraje/Ostatní Češi je úplně o něčem jiném.
Katalánci byli až do let 1714/1715 samostatným státem, mají vlastní jazyk atd.atd.

Zkuste třeba (je to velmi stručné) http://www.barcelona.com/barcelona_city_guide/references_marks/tradition...

Ale po těchto brutalitách, počet těch, kteří si přejí smostatnost, určitě a významně vzroste.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/01/catalan-referendum-spanish-ri...
(Stačí vidět fotografie)

copak že vzroste počet

copak že vzroste počet Katalánců, ale budou se přidávat ostatní autonomní oblasti např. určitě Baskicko a možná další. Není divu, v tvorbě HDP patří mezi špičku a např. jen obrat zahraničního obchodu Katalánska je stejný, jako celé ČR. ...(sic)

Tak, tak, zvláště je to

Tak, tak, zvláště je to nesmysl a tuna demagogie proto, že by to nepoškozovalo EU. Mj. Katalánsko nikdy nebylo samostatným celkem, ale dílčí částí Aragonského královstrví, tedy třeba jako Slezsko ap.

Co má toto referendum

Co má toto referendum společného s cíli a zájmy EU nebo snad dokonce s "poškozováním EU"?
Jde snad o věc týkající se Španělska a Katalánska a občanů Španělska, ne? EU figuruje asi tak na desátém místě za desetinou čárkou...

V každém případě - pokud by se něco jen z desetiny podobného odehrálo v Polsku nebo Maďarsku, mohla by se bruselská věrchuška a její mediální tlampače pominout. To by prskali na vše kolem sebe a možná by už už organizovali zásah zvenčí...

A ano, referenda a volby (tj. občané členských států) jsou klíčovým ohrožením celé EU, to je při každém referendu a volbách z bruselských kruhů velmi hlasitě slyšet.

This beach head of the

This beach head of the Carolingian Empire continued to grow and develop its own identity until it eventually became an independent nation late in the 9th Century. Catalonia's great territorial expansion took place during the reign of King Jaime I (1208-1276)who extended Catalan sovereignty to Valencia and Majorca. For this reason, King Jaume I is revered as the creator of the Catalan state. Shortly afterwards Catalonia developed a true maritime empire in the Mediterranean which came to include Naples, Sicily, Sardinia and the Greek counties of Athens and Neopatria.

Following the dynastic union of the kingdoms of Castile and Aragon, Catalonia continued to exist as a state until the reign of King Philip V. The War of the Spanish Succession ended with the defeat of Valencia in 1707, of Catalonia in 1714, and of the last of the islands in 1715.

In the wake of these defeats, the new king abolished the sovereignty and the customary laws and privileges of Catalonia and attempted to impose Castilian language and customs.

Take me, Hanáci z Olomóca sme

Take me, Hanáci z Olomóca sme měle svýho krála Ječmínka v Chropyni, ale samostatná Haná be bela volovina, obklopená jen nepřátelma. Na jiho královstvím Valachů, na východě Šlonzáci, nahoře postsudeťáci a Horáci, jako zápaďáci, škoda mlovit. A hanácky vojsko? Mělo be dvě strategie: "kdež na nás pudó, bodem otíkat a kdež bodó oni otikat, hrrrr na ně ".

V kontextu besídky, kterou

V kontextu besídky, kterou tu vedeme: Blábol

došly argumenty ...a to je

došly argumenty ...a to je potom těžké. Jó, to když Putin "anektoval" Krym a dohlédl na klidný a příkladný průběh referenda, to bylo řevu .....n-tsssss

Potřebujete překlad?

Potřebujete překlad?

Na tu typickou uboze účelovou

Na tu typickou uboze účelovou falzifikací dějin? Co to je za pitomost nezávislý národ, když neměl samostatné státní zřízení, ale byl jen 1/19 z příslušného ( aragonského) království. Lžete a vymýšlíte si už jako druhý největší (těsně druhý za Lavrovem) politický evropský lhář Farage.

Co jsem lhal? Dal jsem Vám

Co jsem lhal? Dal jsem Vám sem oficiální výtah z barcelona.com - článek Catalan Identity
Farage? Tu ideu úspory 350 mil GBP týdně teď oživil Boris Johnson jako reálné číslo.
Chcete jehočlánek?

I když bych připustil, že to byla lež -. tak to bylo v řádu 9 miliard,, zatímco hlavní představitel "Zůstat v EU" George Osborne (min. financí v té době) tvrdil, že bude třeba hned po hlasování zavést krizový (havarijní) rozpočet, zvýšit daně o 15 miliard. a ořezat výdaje na služby o 15 miliard. Celková lež = 30 miliard.

Nigelovi Farageovi nesaháte ani ke kotníkům

Zde je článek min.zahraničí

Zde je článek min.zahraničí UK Borise Johnsona v DT:
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/09/15/exclusive-boris-johnson-yes-w...
(Daily Telegraph 15.09.2017) y

Ano, do UK kasy přiteče po Brexitu 350 mil. týdně a my je můžeme nasměrovat do NHS.

Kdyby to byla Faragova lež, tak by to nyní neopakoval. Není to třeba, je dávno po referendu. :

Jste proslulý v duchu své

Jste proslulý v duchu své nepochopitelné posedlosti vůči evropské pospolitosti formou EU účelovým vybíráním textů a článků, s ignorací těch opačného významu a pletete si dílčí součásti, jako jsou knížectví ap.se státním celkem.
Považuji za štěstí , že nesahám Farageovi ani po kotníky. Je mnoho vysoce uznávaných osobností, co na rozdíl od Vás jej považují za neseriozního darebáka..Jistě jste je při pátrání v britském a světovém tisku také zaznamenal a bohužel také ignoroval.

"Je mnoho vysoce uznávaných

"Je mnoho vysoce uznávaných osobností, co na rozdíl od Vás jej považují za neseriozního darebáka..Jistě jste je při pátrání v britském a světovém tisku také zaznamenal..."

Které osobnosti to jsou, dokážete je zde uvést a doložit to, co zde píšete? Jsem opravdu zvědavý, co jste v britském či světovém tisku objevil Vy! Nebo aspoň v jakémkoliv jiném tisku - zkuste třeba Vaše milované novinky.cz, z nichž tak rád čerpáte "munici".

Ale počítám, že jako obvykle vytáhnete jen další své nadávky a skutek utek.
Je to opravdu povedená taškařice číst zde ty vaše křečovité a nervní výplody.. :-)

Ondřeji, nedočkáte se. Před

Ondřeji, nedočkáte se.
Před časem jsem tady uvedl jména světově uznávaných ekonomů včetně "otce" Eura, kteří charaterizovali Euro jako zcela nefunkční konstrukt a vyzval jsem p.G., aby zde uvedl jméno nějakého světového ekonoma, který pokládá Euro za prospěšnou věc.
Odpověděl mi - Luděk Niedermayer -ale ten už asi ekonomii pověsil na hřebík a bojuje v Bruselu za přijetí migračních kvót. .Navíc žádným světově uznávaným ekonomem nikdy nebyl.

Pokud vím, tak ani levicový Guardian nikdy nenazval Farage "darebákem", Tak asi p. G. ty své "vysoce uznávané osobnosti" objevil někde v politickém podpalubí.

xxx

xxx

Článek Catalan Identity jste

Článek Catalan Identity jste zřejmě nečetl. Barcelona.com je seriozní web.
Můžete jmenovat ty Vaše "vysoce uznávané osobnosti", kteří mají Farage za darebáka? Možná tak leda ve Vašich levicových mediích, ty opravdu beru do ruky jen zřídka.

Pokud procházím diskuse na českých mediích, pak tou "posedlostí" trpí cca 75-80 % spoluobčanů. Stejně jako tady, byl byste tam bílou vránou.

Ano, když si člověk otevře

Ano, když si člověk otevře jakoukoliv diskusi pod článkem či komentářem, jenž se týká EU, je drtivá většina příspěvků krajně negativních a kritických vůči Bruselu a jejich politice.
Řekl bych že poměr 80/20 v neprospěch páně Gardnesovy bruselské pozice je ještě až moc laskavý. Pozitivní vztah k Bruselu už zastávají asi jen ty jeho "vysoce uznávané osobnosti", jimiž tady tak legračně šermuje a jimiž zaštiťuje své vlastní nadávky.... Tou hlavní osobností - pochopitelně vysoce uznávanou - je totiž sám p.Gardnes. :-).

AIDS pozitivní vztah k

AIDS pozitivní vztah k bruseli je dobrá metafora.

Z těch šermovaček se slovem

Z těch šermovaček se slovem pozitivní je mi blivno... Dzp.

ČR, jak možná jste již někde

ČR, jak možná jste již někde vyčetl, je jediný stát EU, kde nemá většinovou podporu občanů. To je panečku terno !
Komupak to asi nahrává, moudrý muži ?

Ono je to všechno jinak.

Ono je to všechno jinak. Největším průzkumem vztahu k EU v jednotlivých členských státech je výzkum provedený Pew Research Center publikovaný v polovině června t.r.

Problém je v tom, že otázka byla položena - poněkud - amatérsky.
a/ přejete si odchod z EU?
b/ podporujete ideu národního referenda?

Ač jsem stoupencem Czexitu, tak bych také volil b/ (jako zcela demokratické řešení) .

A stejně jako já,volila většina v jednotlivých státech
(Itálie - 57 %
Francie - 61 %
Švédsko - 53 %
Spanělsko - 65 %
Německo - 50 %
atd.

Demokratovi Klausovi už není

Demokratovi Klausovi už není pomoci, ale vám, pane Stan, přeju, abyste se z toho vašeho demokratického snu probral. ////

Buď něco chcete nebo nechcete. Jen blázen a/nebo demokrat to potřebuje nechat odkejvat někým dalším. ////

V českém trestním zákoníku je

V českém trestním zákoníku je zločin "poškozování finančních zájmů EU" - mj. z toho byl obžalován MUDr.Rath. S trochou dobré vůle může žalobce a soud dovodit, že každé referendum a a každé volby zajisté finanční zájmy EU poškozují. ////

Na vaši otázku, pane Stan, odpovídám, že objektivně není důvod čekat. Jde jenom o to, kdy policie, prokurátoři a soudy překonají ostych. ////

a to se musí těm španělákům

a to se musí těm španělákům přiznat ......jak oni dovedou, tak nějak přátelsky, po lidově demokraticku a za pomoci obušků a gumových projektilů těm nepokojným Kataláncům rozmlouvat to referendum ??!!
Existuje jistě spousta důvodů pro referendum, ale o tom hlavním se v našich mediích nedočtete : ...máme už dost té dotační a úvěrové politiky EU, která přivádí Španělsko k bankrotu. Dále už to odmítáme platit ......
PS ....vše vystihl soused, když se přišel zeptat, kdy se bude humanitárně bombardovat Madrid .....prý aby to nezaspal ........n-tsssss

s odstupem 79 let je

s odstupem 79 let je mnichovská otázka stále živá : ....válčit, nebo neválčit ???
Dnes je však odpověď celkem jasná : ....s 20 tisíci zoufalců, kteří si říkají Armáda české republiky to v podstatě ani nelze. Velitelé to vědí a proto se chovají tak, jak se chovají.
Schováni pod křídly NATO (?) se modlí, aby k ničemu nedošlo a jen sbírají generálské prýmky a čekají na výsluhy. Je to vskutku smutný pohled .......n-tsssss

Branca Branca Branca Leon

Branca Branca Branca Leon Leon Leon !

Na jednu stranu máte pravdu,

Na jednu stranu máte pravdu, to co se nazývá AČR opravdu nemůže vést žádnou válku a hodí se leda k provokacím na ruské hranici. ////

Ale na druhou stranu tento stav přece není způsoben generálama ani kýmkoli jiným z AČR. Tento stav "vyrobili" politici. Český stát se stal nefunkční odpornou a předraženou zbytečností, za kterou žádný občan není ochoten jít do války. ////

Pokud se VK sr. snaží oživit český nacionalismus, musel by ještě udělat něco s tím státem, aby to mělo smysl. Což VK sr. zaručeně NEUDĚLÁ. ////

díky za doplnění resp. opravu

díky za doplnění resp. opravu ......když jsem nedávno viděl tu naší jedinou generálku, hořce jsem se rozplakal !! Ale co naplat .....gender je gender .....n-tssss

Vzpomínám na Václava Klause,

Vzpomínám na Václava Klause, co tu byl premiérem do r.1997 a výrazně se zasloužil o stát úspěšnou transformací, vzorovým rozdělením federace a prosazením zastupitelské parlamentní demokracie soutěží politických stran, vášnivého zastánce korektnosti, serióznosti v politice s úzkou euroatlantickou spolupráci v rámci křesťanské civilizace, odpůrce všeho radikalismu počínaje populismem socialistických odborů. Poté se stal přičiněním ODS předsedou Poslanecké sněmovny a díky svému nástupci ve funkci předsedy ODS Topolánkovi a odporu ČSSD proti Zemanovi byl opakovaně zvolen prezidentem.
Vůbec nelze pochopit, že tentýž Klaus je dnes stoupencem extrémismu, radikalismu v politice, podporující extrémní síly v úsilí o krátkozraké zničení evropské ekonomické a bezpečnostní politiky, životně důležité pro exportní pozici ČR, zejména s evropským hegemonem výrazně demokratické SRN, kde se v současnosti zformovala radikální strana AfD, která oslovila stoupence rasisticky a nacionálně orientovaných Němců v západní části a postsovětské a postbolšedvické obdivovatele v zemích býv. NDR jako důsledek frustrace a závisti z úspěšných západních spolkových zemí.
Už i takový Sobotka pochopil, že EU vyžadující pro dokonalejší funčknost vyžaduje reformy, při jejichž formování musí být ČR u toho a vzhledem ke stavu industrializace ČR by byla izolace mimo vně EU tragická a osudná.. Že to nechápou propagandou ohlupení primitivní exoti typu zdejších naivistů je sice smutné, ale že se k takové rozbíječské levicové nacionalistické politice vzhlédl i konservativec, thatcherista, reaganovec Klaus je důsledkem jeho osobního morálního a duševního úpadku.
Jak by asi ti bezohlední čeští zabedněnci - nacionalisté se stavěli ke snaze např. Karlovarského kraje k vystoupení z ČR se vstupem do SRN, resp. samostatnosti, když tak např. horlivě sympatizují s nesmyslným úsilím Katalánska o výstup ze Španělského království. Migrační politika Merkelové je sice politickým kiksem, ale dočasným, řešitelným, na rozdíl od trvalé změny celkové orientace v českých národních zájmech.

..výron chorého mozku

..výron chorého mozku goebbelsovského střihu... jen tak dál MISTŘE Gardnesi....

Zkuste alespoň jeden argument

Zkuste alespoň jeden argument svědčící o o chorobném mozku goebblsovského střihu , antisemitský plkálisto.
Goebbels a krajní pravice ( přesněji levice!) :
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/krajni-pravice-je-v-evrope-na-vzestu...

......Vůbec nelze pochopit,

......Vůbec nelze pochopit, že tentýž Klaus je dnes stoupencem extrémismu, radikalismu v politice, podporující extrémní síly v úsilí o krátkozraké zničení evropské ekonomické a bezpečnostní politiky, životně důležité pro exportní pozici ČR, zejména s evropským hegemonem výrazně demokratické SRN, kde se v současnosti zformovala radikální strana AfD, která oslovila stoupence rasisticky a nacionálně orientovaných Němců v západní části a postsovětské a postbolšedvické obdivovatele v zemích býv. NDR jako důsledek frustrace a závisti z úspěšných západních spolkových zemí.....
...toto může napsat jen goebbelsovská "ruka" řízená chorým mozkem.....

Našli milí bourači EU? Našli

Našli milí bourači EU? Našli argument? Nenašli. Jen zápach (smrad) primitivního bezkoncepčního, vizí a perspektiv zbaveného nacionalismu, se kterým ta drtivá většina odpovědných nechce mít nic společného.

archiváři, hoďte nám tu vaší

archiváři, hoďte nám tu vaší vizi na papír, ať se zasmějeme .....kucky.
Počasí nám přeje, houby rostou .....tak ještě trochu toho černého humoru ....n-tsssss

Souhlasím. Obvyklý

Souhlasím.
Obvyklý manipulativní blábol p.Gardnese vyčtený z novinek.cz či Respektu a odposlouchaný z ČRo a jejich ČT. Změť nálepek, nadávek a dehonestujících adjektiv vydávaný za popis reality...

Rád bych někdy slyšel od těch levicových redaktorů v našich médiích a jejich nadšených posluchačů (jako je p.G) v čem že je třeba AfD tak extrémní, radikální, ničící, rasistická, nacionálně orientovaná, postsovětská, postbolševická a frustrovaná (jen abych uvedl všechny ty odsudky použité p.Gardnesem)....
A proč vlastně třeba taková (z mého pohledu ultralevicová) strana Zelených je těmi stejnými médii uváděna velmi přátelsky a bez adjektiv.
Extrémní levice je holt v levicovém EU světě v pořádku, pravice je vždy od ďábla. A to i pro p.Gardnese. Velmi příznačné.

Myslíte si, že jim kvůli tomu

Myslíte si, že jim kvůli tomu sníží počet poslanců? Odcházejí až po volbách. U nás je to jinak, řada voličů nasliní prst a jde volit hnutí ANO.

Pane Jiříku i Ondřeji říkáte

Pane Jiříku i Ondřeji říkáte to přesně.
Ta vzrůstající agresivita p. G., rozdávání nálepek primitivů, imbecilů apod. prakticky všem tady, je jeho zoufalou reakcí na to, že lidé v Evropě si ve stále rostoucím počtu uvědomují, co je to za grázlovinu ten dnešní Brusel.

Zřejmě to dobře vyjádřil Michail Gorbačov:

“The most puzzling development in politics during the last decade is the apparent determination of Western European leaders to re-create the Soviet Union in Western Europe.”

"Nanejvýš nepochopitelný vývoj v politice v poslední dekádě je zjevné pevné odhodlání vůdců západní Evropy znovu vytvořit Sovětský Svaz v západní Evropě".

Bude Frauke Petry

Bude Frauke Petry kancléřkou?

Vystřídá chemička chemičku? Teď nebo příště?

To je kruciální otázka těchto dnů.

Podpořte Frauke Petry, ten Gauleiter, nebo jak se jmenuje ji chce vyštípat ze strany!

Aspoň je vidět, že někteří

Aspoň je vidět, že někteří Němci zvedají hlavu a nenechají si všechno líbit. Je to pro babu muslimů - Merkelovou zdvižený prst.

Výsledek německých voleb: 3

Výsledek německých voleb: 3 zranění - uhlí, auta a Euro.

Ambrose Evans-Pritchard v Daily Telegraph:
http://www.telegraph.co.uk/business/2017/09/25/german-jamaica-coalition-...

(Kdybych tušil kolik zdejších čtenářů válčí s angličtinou, tak bych aspoň podstatné části přeložil - celé to přeložit nejde, za to si Telegraph účtuje astronomické ceny)

Převálčím si to. Pro Vás,

Převálčím si to.

Pro Vás, Stane - doporučuji na IVK Strejčkův komentář k May.

Declan Ganley s Václavem

Declan Ganley s Václavem Klausem sen., ti dva staří kujóni, jistě už spolu zase něco kutí:

"Bude to (boj s euroelitami) na několika odvážných, jasných, srozumitelných „kontinentálních“ lídrech. Na jejich schopnostech formulovat vizi a vysvětlit občanům proč, jak a kam má Evropa jít. Na jejich ochotě povznést se nad nepodstatné rozdíly (viděno optikou úkolu doby – „řešení“ Evropy), které je navzájem prozatím rozdělují, ale spojit své síly a spolupracovat. Británie se pak připojí."
(vize či halucinace pana Strejčka, aneb "když se ruka k ruce vine, tak se dílo podaří!")

A Ganley je dokonce lídr interkontinentální!

Připojí se Frauke Petry, když ji teď asi vyštípou z AfD?

Díky moc. S hodnocením

Díky moc. S hodnocením projevu Theresy May p. Strejčkem zcela souhlasím. Ale co čekat, když z 22 členů britské vlády jich 15 volilo v referendu "zůstat v EU". Naštěstí si to uvědomuje i řada konzervativců. Přeprahat v této chvíli by byla divná strategie, ale nepůjde-li to jinak...

Varoufakis (jistě není pro každého zde šálkem čaje), ale myslím, že z jednání s EU má opravdu největší zkušenosti a ve své radě "vůbec s nimi nejednejte" má pravdu. Jeho knize "Adults in the Room" by slušel český překlad.

Volal mi jeden známý

Volal mi jeden známý (eurofil), na kterém konspiračním webu jsem ten Varoufakisův názor sebral. Nebyl to žádný konspirační web, byl to Daily Telegraph(28.04.2017)

Zde je celý článek:

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/28/yanis-varoufakis-brexit-advic...

Oko, do duše okno. Když má

Oko, do duše okno. Když má někdo namísto očí dvě střílny a místo úsměvu škleb, co je to za duši? Sám si odpověz občane!

ÓÓÓJ! Tak se nám ňáko ta

ÓÓÓJ! Tak se nám ňáko ta neufašistická afda rozpadá. A zase u toho byla ta česká třesprdelka, všechno znám, všechno vím, od všeho mám klíče. Manžel doživotní velvyslankyně zase pindal a pindal a chválil, asi mu imponuje, že se partaj opájí hrdinskými činy svých chrabrých vojsk ve světových válkách! A von přišel průjem! JOJ!

máte pravdu, doba je bláznivá

máte pravdu, doba je bláznivá .....hurikáni se točí na druhou stranu a jejich česká veřejnoprávní se s tím neumí popasovat. A teď do toho ještě ta německá alternativa, pobíhající prasata na Zlínsku .....a aby toho ještě nebylo málo, tak si přijede nějakej herec havlista až z dalekýho Halyvůdu a skáče nám tady z mostu. Hrůza, povídal soused .....

máte pravdu, do toho to

máte pravdu, do toho to odbarvený blonďatý pako, až nasere to černovlasý vystříhaný, začnou létat čmoudíci, to bude teprve élent...

___________________________________________________________________________________