Václav Klaus pro E15: Duch doby směřuje k omezení demokracie


klaus.cz

Odehrálo se další soudní kolo kauzy spojené s pádem Nečasovy vlády. Byl tento pád poslední ranou, která de facto vymazala českou pravici z politické mapy, anebo by k tomu stejně došlo, jenom později?

Nebyl jsem žádným obhájcem Nečasovy vlády, viděl jsem v ní spoustu kompromisů, spoustu náznaků, které ji vedly směrem, se kterým jsem nemohl souhlasit. Nečasova vazba na schwarzenbergovskou topku byla prostě neštěstím. Nemluvě o Věcech veřejných, alias Lidem. Ústup pravice pro mě ovšem začal už v momentu topolánkovskovondrovské vlády. Nečasovsko-pospíšilovskou vládou pokračoval. Ale fakticky pád této vlády, zorganizovaný státními zástupci v rozporu s demokratickým charakterem naší země, definitivní tečku za rolí pravice od 17. listopadu 89 do dneška sehrál. Tím nechci říct, že pravice nemůže vstát jako Fénix z popela. Dokonce musí, ale pro mě je to teď jedna konečná etapa.  
Už dlouho upozorňujete na soudcokracii, rostoucí moc a nekontrolovanou vládu nikomu neodpovědných osob především v justici. Je nebezpečné, že se státní zástupci dožadují dalších větších pravomocí?

Určitě ano. Dnešní role státních zástupců a zejména toho, co může vzniknout při přijetí návrhu nového zákona o státním zastupitelství, co se z toho může vyklubat, toho se bojím opravdu velmi.

Pokud jde o volební preference, podporu veřejnosti, je na tom ODS ještě hůř než TOP 09. Kde hledat příčinu?

Zaprvé pozice, jakou měla pravice na počátku devadesátých let, byla historická zvláštnost, výjimka. Neopakovatelná věc. Nikdy v historii ji neměla a mám i strach, že nikdy mít nebude. Kyvadlo se po pádu komunismu v jednu chvíli vychýlilo, a to v absolutní kritiku všeho, co je shora, co pochází od státu. Proto pravici volili i lidé, kteří skutečnou pravicí nebyli. Ale také odmítali komunismus a mysleli si – trošku mylně, že odmítat komunismus je dostatečné razítko k tomu, aby byli považováni za pravici. Takže, měli bychom si říci, vůči čemu co srovnáváme.

I tak je to ale obrovský propad podpory, možná spíš důvěry…

Důrazně říkám, že všímat si volebních preferencí publikovaných v našich médiích je pod mou rozlišovací schopností, vůbec nevím, kolik to přesně je. Ale jestli má ODS nějakých sedm nebo osm procent, tak je to zase kyvadlo, ale na druhé straně. A reálná síla nějaké nově konstituované pravice bude nesporně vyšší.

Hodně se mluví o tom, že demokracie ještě nikdy v moderní historii státu nebyla tak ohrožena jako nyní.

Že od listopadu 89 ještě nikdy nebyla demokracie ohrožena jako teď, je teze nesporná. Ano, ohrožení demokracie je vážná věc současné doby. U nás zesíleně, ale v celé Evropě. Trvám na tom, že Evropa vstoupila do éry postdemokracie, kdy to, co jsme považovali za demokratické vládnutí, už dávno bylo existencí Evropské unie v její dnešní podobě vynulováno a zrušeno. To je velký problém současného světa. U nás, jak to tak bývá, to má ještě svá specifika a možná je to mnohem horší než jinde.

Prapříčinou současného stavu je Evropská unie, její konstrukce?

Evropská unie je záměrně konstruována shora a záměrně tak, aby demokracii vylučovala. Abychom vystoupili z demokratického světa, aby politici byli zbaveni demokratické kontroly. Politici jsou ve všech institucích EU šťastni, protože tam opravdu o žádnou demokracii nejde. Oni se pouze nešťastně vracejí domů, kde ještě zlomky demokracie existují, kde přece jenom jsou nějací voliči a lidé, kteří je potenciálně do jisté míry kontrolují. Právě proto rádi a často vypadnou do Bruselu. Tam se od voličů, občanů, definitivně vzdálí.

Takže ohrožení demokracie je dáno také transferem z EU. Co ale česká specifika?

Rozdělil bych to na tři věci. Transfer z unie je daný smlouvami, Lisabonskou dohodou a dalšími. A mluvíme-li o vnějších vlivech, existuje ještě jeden faktor. Je to duch doby. A duch doby soudobého západního světa také míří směrem k omezení demokracie. Nedávno jsem četl jednoho bystrého amerického komentátora nebo ideologa a ten říká: Dneska se nám v západním světě Freedom transformed into "rights". Transformace svobody v práva, v americkoevropském pojetí je v současnosti něco, co se skutečnou demokracií a původním pojetím občanských práv nemá skoro nic společného. Tento výrok se mi zdá být kanonickým.

A ta třetí, domácí věc?

Oslabení pravice, respektive její úplné vytracení se do neviditelna a její chytání se nepravicových zahraničněpolitických témat způsobem, který je takřka orwellovský, z jeho Farmy zvířat, kde ovce bečely "čtyři nohy dobré, dvě nohy špatné!". Pravice, nejvíc ztělesněná Miroslavou Němcovou, křičí hesla, která s pravicovostí nemají nic společného. To je veliký problém. Druhá věc je, jak k tomu došlo. Jaké byly subjektivní chyby pravice a ODS a tak dál. To by bylo na delší debatu, není to na jednovětou odpověď. V této souvislosti musím připomenout svou knížku Chtěli jsme víc než supermarkety. V listopadu 89 nám nešlo o to, abychom měli plné Tesco, Albert a Billu. Opravdu jsme chtěli svobodu. Tu jsme poztráceli. Mimochodem je neuvěřitelné, že třeba jsem našel jednu recenzi této knihy. Tady jsou jen monology, tady se lidé navzájem nevnímají, vymizelo umění recenze, vymizelo umění polemiky.

Vstane ODS, potažmo pravice jako Fénix z popela?

Velmi se bráním dělat rozhovory o ODS. Nechci jí nic vytýkat, jsem velmi smutný z toho, co se děje. Vždycky, když podobný rozhovor udělám, mi spousta lidí napíše – konečně to zas jednou někdo jasně řekl, ale přece jen byste měl ODS dávat víc šancí. Nechci nedávat jí šanci, ale nevidím v ní klubající se něco, co by popřelo vývoj uplynulého desetiletí.

Bipolarita politiky se sice stírá, přesto můžeme říct, že v Česku je prostor na pravici téměř vyprázdněný. Vyplnit by ho chtěl šéf hnutí ANO. Může se mu to podařit?

Tak hnutí ANO je jedním z mechanismů a záměrů, jak je záměrně a cílevědomě likvidována bipolarita politického spektra. Čili to, že by ji nejdříve zlikvidovali a pak se prohlásili za pravici, by byl úžasný marketingový trik. Který je možná firemním manažerům blízký a možná že o to opravdu hnutí ANO jde. To, že s pravicí nemá nic společného, je ale naprosto evidentní. Do omrzení budu opakovat slavný výrok Miltona Friedmana, který je, myslím, kanonický a mnohokrát citovaný. Říkal jsem pro trh, ale to neznamená, že jsem pro ten či onen byznys. To podle něj mnoho lidí nechápe. Od toho prvního k tomu druhému se postupně obracela ODS, což dominantně spojuji s Mirkem Topolánkem, a nikoli s Petrem Nečasem, který tento rozdíl cítil velmi dobře. A považuji to za velký problém naší pravice.

Má Andrej Babiš šanci, že se k němu přikloní pravicoví voliči?

Opravdu nevím. Neříkám, že se to nedá odhadnout. Ale já nevím.

Jak hodnotíte Andreje Babiše v roli ministra financí?

Nemám žádná silácká slova. Každodennost naší vládní politiky je opravdu mimo můj zájem. Nijak podrobně se tím nezabývám, nečekejte, že bych znal nějaké nuance. Ale i po tomto rezolutním úvodu a bez snahy na pana Babiše útočit žádné výrazné činy v rámci jeho ministrování neznám a nejsem si jich vědom.

Nejen on, ale i ostatní ministři se ohánějí tím, že napravují škody minulých vlád, o vizích do budoucna není nic slyšet.

Ale jejich vize opravdu je napravovat údajné škody minulých vlád. Žádnou jinou vizi nemají. Oni ani ty škody minulých vlád neumějí definovat. Používají to jak zástěrku, kterou plácnou na cokoli, co je napadne. Tedy s výjimkou Babišovy vize, že bude řídit stát jako firmu. To je jediná vize, kterou si spolu s jeho osobou dovedu vybavit. Na to musím říct, že je to vize, která je naprosto nesmyslná a naprosto nepřijatelná. Řídit stát jako firmu nechtěl v historii nikdo jiný než komunisti. Začal to už Lenin a to byl pokus přeměnit národní hospodářství ve firmu a řídit ji věcným způsobem. Nedůvěřovat trhu, aby ji řídil. To je základní komunistická myšlenka a v tomto smyslu se k ní hnutí ANO hlásí.

Značná část ekonomiky jde mimo vládu. Mohou jí tedy vůbec nějaké kroky kabinetu prospět?

S vaší úvodní větou nemohu ani v jedné vteřině souhlasit. To je vyhodnocování ekonomiky na základě čistě nominálního vlastnického pohledu. Ano, podniků vlastněných přímo státem máme už strašně málo. Nicméně závislost ekonomiky a nestátních podniků na vládě je přece u nás obrovská. Každým dnem, každou hodinou narůstající, protože míra regulací nejrůznějšího typu je zrovna tak ničivá jako čisté vlastnění firmy státem.

Takže jsme zpět u vlivu EU v mixu s domácí politikou?

Samozřejmě, vražedná je kombinace vnějšího a domácího. Ale musíme rozlišit dvě věci. Jak volně se může rozhodovat náš stát a jak se mohou či nemohou volně rozhodovat naše ekonomické subjekty. To jsou dvě elementární věci. Stát se moc volně rozhodovat nemůže. Míra předurčenosti z Bruselu je neskonale větší, než si lidé myslí. Drtivá většina legislativy vzniká právě tam formou direktiv a pak je pouze překládána v domácích parlamentech. A volnost tuzemských ekonomických subjektů je přece touto mírou regulace velmi ovlivněna. Příklad – míra rozhodování v energetice, třeba zda můžeme mít ten či onen energetický mix, jestli můžeme nebo musíme dotovat ty či ony energetické produkty… Míra našich pravomocí je velmi malá. Což následnými vlastními hloupostmi, jako je podpora solárů, zase můžeme tisíckrát zhoršit. Zemědělství – to je od nepaměti něco jako centrální plánování. Takhle bychom mohli jít odvětví za odvětvím. Volnost rozhodování je strašně malá. Což vůbec neznamená, že i ve zlomku té volnosti neděláme tisíc dalších chyb, které ještě kazí a zhoršují celý výsledek.

Jak z toho ven? Reformou unie?

Ta regulacemi brzdí ekonomiku v Evropě smrtícím způsobem, o tom kážu dnes a denně po celém světě. Dlouhodobá ekonomická stagnace Evropy je fenomén, který je naprosto neoddiskutovatelný. Od roku 2008 do roku 2013, těchto šest let je průměrné tempo ekonomického růstu zemí eurozóny minus 0,5 procenta. Za šest let ekonomika ne že neroste, ale v průměru za celek eurozóny klesá o půl procenta, ne za jednu zemičku typu Řecko nebo Portugalsko… My ekonomové jsme si vždy mysleli, že ekonomika má svá přirozená tempa růstu daná – růstem pracovní síly, kapitálu a technického pokroku. Neboli produktivity obou těchto faktorů, práce a kapitálu. Lidí neubylo, že by nepřicházel technický pokrok, to naopak. Žijeme v době unikátní technické revoluce. Takže víko, poklop, kterým je pro evropskou ekonomiku veškerá ta obří regulace, je zásadní brzdou. A to se nedá změnit tím, že se na příštím summitu EU přijmou dvě opatření. Chce to transformaci, stejně jako jsme ji udělali po listopadu 89. Když chci v západní Evropě vtipkovat, řeknu – chce to sametovou revoluci a my jsme na ni odborníci. Tak jestli chcete, poradíme, jak by se měla dělat.

Hrozí bez transformace samovolný výbuch, který ono pomyslné víko nadzvedne?

Dlouhodobě ano. Ale jak říkal Keynes – v dlouhém období už jsme všichni mrtví. Vraťme se k reálnému odhadu. Žádné kroky, signály toho, že se něco mění, nevidím. To říkám naprosto rezolutně. Dovětek je – evropská ekonomika je ještě pořád natolik bohatá a valící se technický pokrok přece jenom natolik rychlý, že může celou tu beznaděj ještě dlouho udržovat v mírně stagnujícím ovzduší. Nevidím žádný okamžitý krach. Dílčí krachy, které mohou mít dopad na velké skupiny lidí ano. Ale přežívání, takové brodění se v bahně, může trvat ještě hodně dlouho.

Do ekonomiky, ale především zahraniční politiky země vehementně vstupuje současná hlava státu. Jak se vám to zamlouvá?

Hlava státu nejen smí, ale musí se systémově vyjadřovat k zahraniční politice. A jistou korekci administrativy podle mého názoru má dělat. V tomto smyslu jsem se o to nepochybně snažil i já. Ale u mě to byla systémová, koncepční polemika, kritika Evropské unie a podobně. Mně se zdá, že Miloš Zeman se více angažuje v jednotlivostech, třeba v palestinsko- izraelském konfliktu. V jednotlivostech, nad kterými vždycky pokrčím rameny a řeknu si – osobně bych si netroufl takovou konkrétnost vypointovávat a rozvíjet. Netroufal bych si. Měl jsem silné názory na několik zásadních věcí, ale opravdu spíše systémově, než abych se pletl do jednotlivostí. V tom je snad rozdíl mezi mnou a dnešní hlavou státu. Ale že má prezident mluvit do zahraniční politiky, to ano. Mimochodem mu to říká i ústava.

Ne tak docela…

To je vždycky sporná debata nad tou rychle napsanou ústavou. Nemáme ústavu typu Spojených států, kde na ni přísahají a kde je jakákoli její novelizace historickým posunem. Seděl jsem ve vládě v roce 1992, kdy jsme tam na kolenou psali Ústavu České republiky. O té chatrnosti, tisíci nedomyšlených detailech vím svoje. O tom nemusíme diskutovat.

Miloš Zeman a vlastně celá vládní garnitura velmi protežuje jako obchodního partnera Čínu. Je pro nás Čína – v uvozovkách – ekonomickým spasitelem?

Nemyslím, že se Čína stala pro tuto či jinou garnituru spasitelem. Tato garnitura je oproštěna od topolánkovskoschwarzenbergovské-vondrovské trivializace Východu a pouze říká víc než předchozí vlády, že nemáme mít ideologicky zarudlé oči a máme dělat byznys i se zeměmi, které mají jiný společenský a politický systém, než máme my. Za to nynější politickou garnituru chválím.

Nemění se kurz naší zahraniční politiky?

Ani o milimetr. Že někdo říká: Je pitomost podceňovat Čínu a neobchodovat s ní z ideologických důvodů, to není žádná změna zahraniční politiky. Někteří jsme to říkali celé čtvrtstoletí a pouze jistá skupinka vlivných pravdoláskovců to viděla jinak.

Mezinárodní situace je vzhledem k dění na Ukrajině i na Blízkém východě vážná. Měli by čeští politici, zejména ti vládní, zaujímat mnohem jednoznačnější stanoviska, než od nich slyšíme?

Každý politik, chce-li být politikem a nebýt pouze někde za vozem, musí mít jasná stanoviska. To ho definuje jako autentického politika. A názor země prezentovaný na mezinárodních fórech by měl být konglomerátem a výsledkem kakofonie domácích hlasů. Tak by to mělo být. Mám hrůzu, že se to dnes neděje. Protože u nás žádnou zahraniční politiku ze strachu před tím, že bychom pozlobili ty či ony alianční partnery, prostě vůbec nemáme. Takže se přesně chováme tak, jako se česká politika chovala v celém minulém století. To znamená, přikrčeně se rozhlížela, co říká ta či ona velmoc, aby si ji neznepřátelila. To je zoufalství dnešní doby. Ne, že se sem tam nějaký politik odváží vyslovit nějaký názor.

Politici jsou ve všech institucích EU šťastni, protože tam opravdu o žádnou demokracii nejde. Oni se pouze nešťastně vracejí domů, kde ještě zlomky demokracie existují. Právě proto rádi a často vypadnou do Bruselu. Tam se od voličů, občanů, definitivně vzdálí.

Jana Havligerová, E15, 20. dubna 2015.

Antonov: RUSKO NEBUDE VÁLČIT

Antonov:

RUSKO NEBUDE VÁLČIT PROTI UKRAJINĚ ZA ŽÁDNÝCH OKOLNOSTÍ !!!

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/309495-antonov-rusko-nebude-valcit...

Bouřlivý vývoj kolem

Bouřlivý vývoj kolem uprchlíků:

Za to můžete vy, co jste chtěli válku! bouřil Farage v europarlamentu.Merkelová nutí jiné státy, aby přijímaly více lidí

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Bourlivy-vyvoj-kolem-uprchl...

Jméno: Vítězslav Novák Datum:

Jméno: Vítězslav Novák
Datum: 30.4.2015 12:49
Předmět: Nemůžu si pomoct, ale ten Farrage mi přijde

jako člověk, který - aspoň někdy - dokáže vyhmátnout realitu. A dokáže ji i politicky nekorektně - tedy pravdivě a necenzurovaně - pojmenovat.

Lituji, že jsem se nechal dříve příliš oblbnout presstituty a jejich líčením Farrage a jeho party jako primitivů...

Klapka, Zeolit po

Klapka, Zeolit po trrristapadesatectvrrrte:

"Nechal jsem se oblbnout a odvolavam co jsem odvolal a na listu si davam noveho kamose"

"Mít rád lidi..."!!!:

"...ruské základny na Krymu

"...ruské základny na Krymu zajištěné SMLOUVOU..." ???

Ukrajinská vláda prohlásila,

Ukrajinská vláda prohlásila, že je připravena vypovědět dohodu o tranzitu ruské armády přes ukrajinské území do Podněstří.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/ukrajina-se-nevzdala-zasahu-v-po...

takřka po roce se celý svět

takřka po roce se celý svět postupně seznamuje s důvody, proč Putin reagoval na Krymu tak, jak bleskově reagoval ...!!!
Na stůl se totiž dostávají důkazy o připravovaných akcích USA v Sevastopolu a Simferopolu .....s cílem vytlačit Rusko z oblasti Černého moře a defacto jej oslabit :

http://www.novarepublika.cz/2015/04/rocni-vyroci-zprav-o-pripravovane.ht...

PS. ...má někdo nějaké připomínky ??..myslím, že to ani nejde .......n-tsss

Hihihi, Nová republika?!?! To

Hihihi, Nová republika?!?! To jste bolšáni nezaznamenali obsah filmu s Putinovým vyjádřením, jak dávno před Majdanem rozhodl o anexi Krymu, aniž by mystifikoval fantasmagorickým strašením o zabrání černomořských přístavů na Krymu. Copak tyto základny by nemohly být na Ukrajině mimo Krym? A že to už Amíci nerealizovali? A jakou taktickou výhodou je louže zvaná Černé moře s uzavřeným Bosporem a Dardanely? A jak by vytlačovali Rusko, které by mělo svoje ruské základny na Krymu zajištěné smlouvou do r. 2042 a s možností na ruském území mimo Krym po r. 2042.
Vy jste povedení břídilové - diletanti, falšovatelé reality. A pak se divíte, že Vás nikdo nebere s důvěrou a nemá Vás rád.

"ruské základny na Krymu

"ruské základny na Krymu zajištěné smlouvou do r. 2042"

Smlouva ... co je to smlouva ... "s možností prodloužení" ...

(USA mají Guantanamo ošetřené daleko lépe - ve smlouvě s Kubou je klauzule, že smlouvu může Kuba vypovědět jedině za předpokladu, že to předem odsouhlasí Kongres USA. Ani to tam není droboulinkým písmem. No, nekup to!)

takže myslíte, že ten

takže myslíte, že ten připojený scénář úřadu amerického námořnictva je podvrh ...???
PS. ...to už závání pokrytectvím a ignorantstvím....a to vy přece nejste ?? ...n-tssss

Maloval to Putin doma. Ruská

Maloval to Putin doma. Ruská propaganda je obzvláště rafinovaná.

Vytlačit, oslabit - kdepak!

Vytlačit, oslabit - kdepak! Američani vychází ze stejné teze, jak někteří zdejší Západníci: čím více Rusku uškodí, tím mu vlastně "prospějí". Nejraději by Rusko rozdělili na gubernie, a ve finále v Rusku zavedli demokracii. Po skvělých úspěších v Afghanistánu, Iráku, Egyptě a Libyi, tihle lidé vědí, co je pro svět nejlepší. ////

Aj tu mandelinku chtěli USA z

Aj tu mandelinku chtěli USA z nebe házet!

Na to jste zapomněl!

Juncker šokuje jestřáby:

Juncker šokuje jestřáby: Bezdůvodná obava z ruského útoku!

Pokud někdo překvapil, tak je to šéf evropské komise Jean-Claude Juncker, který musel všechny rusofobní jetřáby nemile zaskočit. Nejen lídry Ukrajiny, kteří strašák války potřebují pro udržení se u moci.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/juncker-sokuje-jestraby-bezduvod...

Zpupný Rus nedokáže strávit

Zpupný Rus nedokáže strávit setkání s polským celníkem...

"Jsou schopni udělat z dvacítky ruských motorkářů předvoj diverzní putinovské provokace, narušující bezpečí východní střední Evropy a jejich nejméně 120 milionů obyvatel (Polsko, Česko, Německo)."

:-)

Putin udeří v květnu během

Putin udeří v květnu během oslav - jako rukojmí tam bude mít prezidenta ČR, stačí mu jen pohrůžka, že mu pustí žilou a všichni v referendu odhlasujeme bezprecedentní anexi česka ruskem. Když si přidá ještě slováky, je jasné, že ukrajinu potřebuje taky, aby měl celistvé území ;-)

Na to nebude mit cas, spis to

Na to nebude mit cas, spis to vypada, ze si to Putin s Kimem a Milousem na Rudem namesti rozdaji o titul nejzdatnejsiho a nejzdravejsiho borce na svete.

Soutezit se bude v hokeji, potapeni, vyslapu na nejvyssi horu v polobotkach a v cistote plic a panickosti prostat.

To je jasné stejně jako €,

To je jasné stejně jako €, které skončí v květnu, i Vy jistě čtete europortál, nebo jak se ten prognostický plátek jmenuje.

:-)

Ne, já jsem jen nakoukl do

Ne, já jsem jen nakoukl do toho zeolitova odkazu a tam na mě bafl jakýsi titulek, že Putin využije květnové oslavy k nějakému úderu (blíž jsem to nezkoumal) a to mě inspirovalo ke scénáři, o který jsem se zde podělil :-)

Předmětem Putinova úderu

Předmětem Putinova úderu nebude Česko, nebo alespoň ne pouhé samotné Ćesko. Kdyby Putin stál o Česko, pokusil by se vyhrát ho na Merkelové v žolíkách. ////

" ...ruská zpupnost však již

" ...ruská zpupnost však již dostala poněkud zabrat..." !!!?

Dojde ke střetu Pravého

Dojde ke střetu Pravého sektoru s ukrajinskou armádou?

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/dojde-ke-stretu-praveho-sektoru-...

Paul Craig Roberts: Výjimečně

Paul Craig Roberts: Výjimečně nebezpeční poskoci

Nacisté hlásali Deutschland über alles. NEOKONZERVATIVCI – America über alles. A Obama předloni v OSN, že „Amerika je výjimečná“, píše Paul Craig Roberts, druhý muž Reaganova fiskálu i šéfkonstruktér „reaganomiky“.

http://www.stripkyzesveta.cz/cz/media/1117/paul-craig-roberts-vyjimecne-...

Jsou über Deutschland. Dnes

Jsou über Deutschland. Dnes jim patří Evropa a zítra ...

Taky proto každý německý kancléř musí k velkému Otci do Bílého domu stvrdit přísahou a podpisem svoje vazalství - až do roku 2099.

To jsou zase koniny,

To jsou zase koniny, amerikanofile.

Byt nejak vyjimecny neznamena ze ostatni jsou menecenni, to je absurdni a zlovolny vyklad.
Je-li Jagr vyjimecny hokejista, znamena to, ze Voracek (o nehokejistech nemluve) je menecenny ?

Amerika navic jiste v mnoha ohleech vyjimecna je a byla (i kdyz zrovna Obama k tomu nijak nepomohl, spis naopak).

Jeste absurdnejsi je Putinova reakce, to je tak, kdyz si bolsevicky kagebak bere ucelove do huby Boha:
´Bůh nás stvořil jako sobě rovné. Ponoukat lidi, aby se považovali za výjimečné, ať už z jakýchkoli pohnutek, je nebezpečné.´

Plete pres devate a opet podsouvani nesmyslu a vymyslu, idea rovnosti lidi pred Bohem nijak neni v rozporu s tim, ze i Buh ustanovil vyvoleny narod. To asi v KGB nebrali. Navic zbozstovani lidi a staveni je nad druhe lidi praktikovali prave v jeho SSSR, napriklad s Leninem, kteryzto gauner jim tam smrdi dodnes.

zase se pletete .....u amíků

zase se pletete .....u amíků je obrana Světa velice osobní ...!!!!
PS. ...měl jste opravdu asi raději studovat katechismus ....??? ...n-tssss

Nad tímhle bude slavný

Nad tímhle bude slavný "Západ" předstírat, že neumí číst, že nerozumí, že kdesi cosi. Takhle zdrcující a výstižnou kritiku blbečkové ve Washingtonu a v Bruseli nikdy nepřijmou. ////

Jako bych slyšel pana Gardnese - "ale to je něco úplně jiného!". Jako bych slyšel pana Konzervu - "o tomhle se tu nebavíme!". ////

Pokud to chápu správně, tak resumé je: - Západ se chová takhle šíleně na Ukrajině, protože mu HLAVNĚ teče do bot doma, a to hodně. ////

západ, co je to západ

západ, co je to západ .....muška jenom zlatá !!! Jako bych slyšel Marvana ...

Klaus: Rusko patří do

Klaus: Rusko patří do Evropy:

...Klaus varuje před zjednodušováním vztahů s Ruskem na problematiku ukrajinské krize a ztrátou schopnosti vidět věci v celku. Rusko je podle něj přes všechny rozdíly mezi ním a západními zeměmi v politice či ekonomice pořád TRADIČNÍ EVROPSKOU VELMOCÍ."Politicky není Cínou, Pákistánem či Saudskou Arábií," zdůraznil s tím, že Moskva má mít ŠANCI najít své místo na mezinárodní scéně.

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/klaus-rusko-patri-do-evropy_...

Jistě. Rusko, resp. Kelner mu

Jistě. Rusko, resp. Kelner mu financuje důchod, včetně IVK o.p.s. Trapný konec politické kariéry, resp. angažmá v post-sovětských satelitech na no-name globálních fórech...

:-) To snad nemyslíte vážně,

:-) To snad nemyslíte vážně, snílku.

Rusko je stejná evropská

Rusko je stejná evropská velmoc jako Turecko... Ehm.

Turecko.

Turecko.

Turecko-Kypr=Rusko-Krym.

Turecko-Kypr=Rusko-Krym.

co to melete ??? Turecko samo

co to melete ??? Turecko samo o sobě požádalo ( 2005) akorát o přidružení k EHS...to současné přetahování a namlouvání je jednostrannou a bláznivou vůli EU ....!!!

Turecko je stejná "evropská"

Turecko je stejná "evropská" velmoc jako Rusko. To melu.

pokud jste četl ten Klausův

pokud jste četl ten Klausův proslov, tak šlo o ekonomické vztahy Ruska a tzv. Západu, nikoliv o geopolitické vztahy. Tak pro to šroubujete ??? Jenom proto, že to řekl VK ??

PS. ...i když, já osobně ten příměr Západ z duše nesnáším ......n-tsssss

Protože Rusko a jeho tradiční

Protože Rusko a jeho tradiční byzantská "demokracie", tedy spíše tradiční autokratický režim tureckého typu s mou Evropou, tedy Západem, nemá naprosto nic společného.

Obchodovat může každý s kýmkoliv, obchod je jedna z významných možností, kterou se dají urovnat geopolitické neshody.

Češi jsou možná hloupí (

Češi jsou možná hloupí ( 30%), závistiví, remcající, věčně nespokojení atd . ....ale nejsou úplní idioti !!!
Vědí, že přijetí Eura by znamenalo okamžité přijetí garancí za dluhy ostatních deficitních a skomírajících ekonomik EU, ....tedy spolku, který v současném složení bojuje o přežití a jehož nákladný boj stál již stovky miliard eur.....a další budou následovat.
Drtivá většina občanů rizika přijetí eura cítí, a tak je jeho podpora u nás na bodě mrazu. Poslední průzkum společnosti Ipsos ukázal, že 85 % občanů si přijetí eura nepřeje. Podobný údaj (87 %) byl zjištěn i při průzkumu v roce 2013. Důvěru v korunu tak nepodlomili ani intervence ČNB, která záměrně kurz koruny vůči euru oslabuje.....
PS. ...tak co s tím prezidente Zemane ....to asi nepůjde okecat ????...n-tsssss

A dnes z Baku Vašek řeší

A dnes z Baku Vašek řeší záhadu,
Moskvy, coby středobodu Západu...

„Dočetl jsem se, že Evropská

„Dočetl jsem se, že Evropská komise plánuje založit nový ODBOR STRATEGICKÉ KOMUNIKACE, zaměřený na boj s ruskou protizápadní propagandou. Kandidáti nebudou procházet normálním výběrovým řízením, ale budou je navrhovat i platit jednotlivé členské země EU,“ prozrazuje dále europoslanec. Vyloučení běžného procesu výběrového řízení je podle něj dost neobvyklé, zejména v EU, která si jinak ve formalitách libuje. Má z toho prý pocit, že kandidáti už jsou vybráni. A v ČR už prý tuší, jakého člověka bude do bruselského antipropagandistického týmu navrhovat.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ransdorf-uctuje-s-vyrokem-v...

US to launch blitz of gas

US to launch blitz of gas exports, eyes global energy dominance

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/energy/11563761/US-to-la...

Spojene staty jsou pripraveny zap[lavit svetovy ntrh s kdysi-nepredstavitelnym mnozstvim zkapalneneho prirodniho plynu, a to jiz koncem tohoto roku, cimz zasadne pozmeni geo-politicky aspekt golalniho trhu s energii, a stanou se znacnou hrozbou ruske dominance na evropskem trhu s plynem.

The United States is poised to flood world markets with once-unthinkable quantities of liquefied natural gas as soon as this year, profoundly changing the geo-politics of global energy and posing a major threat to Russian gas dominance in Europe.

"We anticipate becoming big players, and I think we'll have a big impact," said the Ernest Moniz, the US Energy Secretary. "We're going to influence the whole global LNG market."

Mr Moniz said four LNG export terminals are under construction and the first wave of shipments may begin before the end of this year or in early 2016 at the latest.

“Certainly in this decade, there’s a good chance that we will be LNG exporters on the scale of Qatar, which is today’s largest LNG exporter,” he said, speaking on the margins of the IHS CERAWeek energy summit in Texas.

pane profesore, vy myslíte,

pane profesore, vy myslíte, že za současný marasmus může Duch doby .....????
Mno, já bych řekl, že jsou to konkrétní lidé z masa a kostí ( ve Strakovce, na úřadech, v Bruselu atd. ) ...kteří tak činí buď z vlastní blbosti, cíleně, z politického přesvědčení, či pro osobní obohacení...??!!
A takové lidi by šlo přece normálně vzít klackem přes makovici a vyházet z oken ???

PS. ....nebo opravdu může za vše ten černoušek za Velkou louží .....?? ....n-tsssss

Omezení demokracie? Pane

Omezení demokracie?

Pane Presidente, demokracie už přece dávno umřela! S ní bývala spojena i svoboda projevu ...

Včera jsme v Brně oslavili 70. výročí osvobození města od nacistických německých okupantů Rudou armádou a spojeneckými rumunskými jednotkami.
Čest a úcta jejich památce!

(těch Nočních Vlků je celých deset, slovy DESET. Ký děs!)

Ja jsem v Brne nikdy nebyl,

Ja jsem v Brne nikdy nebyl, pouze jsem nekolikrat projizdel pri sve ceste na Slovensko, a uprimne receno, vim o Brne opravdu malo. Vim ze se mluvilo a velkych bojich o Brno, ale pokud slo o nejake konkretni udaje a statistiku, byla to bida. Muzete mi tedy rict, kolik obcanu Brna, civilistu, zahynulo v teto tankove bitve o Brno?

Ja se ptam z toho duvodu, ze jsem cetl na Tyden.cz toto --

Boje o Slezsko
Československý Stalingrad vrcholil před sedmdesáti lety
26.04.2015 06:05 Původní zpráva
Z osmdesáti tří procent zničená Opava, napadrť rozstřílená Osoblaha a desítky vyhořelých vesnic. Ostravsko-opavská operace z dubna 1945 byla jedinou velkou bitvou na území dnešního Česka a vojáci jí říkali československý Stalingrad.

Nevypadalo to pak v Brne vlastne jako bitva u Kurska...?

Bomba! Radostná zpráva pro

Bomba!

Radostná zpráva pro všechny odpůrce eura!

Euro končí!!! Již v květnu!!!

Němci už tisknou nové marky k těm, které už mají schované kdesi ve sklepě!

Termín přechodu na marku je znám ze spolehlivých zdrojů (euportal.cz):

"Přechod na marku by prý mohl proběhnout při nejbližším možném prodlouženém víkendu, což může být už víkend 15. až 16. května. Podle jiných zpráv prý německá kancléřka Merkelová chystá v příštích dnech stěžejní projev stran ekonomické situace."

Zatím je to tajné, tak ani muk!

___________________________________________________________________________________