Jméno:
Komentář:
    M.M.
    11. září 2006 v 23:11, z adresy ill67-1-82-231-210-235.fbx.proxad.net.
Pane Davide 1,

máte pravdu, bylo by to na dlouhý doalog.

Takže na závěr malá perlička. Asi před měsícem a půl jsem se rozhodl, že si koupím elektrickou kytaru na to, abych doma mohl blbnout s klukem. Chtěl jsem levnou kopii Fender Telecaster, navštívil jsem dva obchody ve Strasbourgu a nejlevnější kytary stály 150 euro, to se mi zdálo hodně a tak jsem skočil na net a našel jsem v Německu obchod, kde jsem koupil čínskou kopii FT za 80 euro i s poštovným. Pár dnů jsem měl strach, že jsem nalítnul a že mi přijde nějaká minikytara pro děcka, ale ne, je to normální nástroj, který se dá skutečně naladit a hraje bez problémů.

Ještě, že existuje ten kapitalismus, globalizace a internet. Dobrou noc.
    David 1
    11. září 2006 v 22:52, z adresy 217-162-243-72.dclient.hispeed.ch.
Pane Maraku, slo by o spor ktery nechci rozvadet, nestacil by nam na to dnesni vecer.
Rozhodne jsem dalek toho abych povazoval americkou spolecnost , i kdyz castecne
za "sozialistickou" a je jedno u ktere partaje se zastavime, to by svedcilo o neznalosti
ameriky a americanu. Nelze prenaset evropska meritka na ameriku, amerika snese
pouze castecne srovnani ze svycarskem a anglii
Znovu opakuji intelektualove se dnes soustreduji na jine rovine.
A vas dojem, ze se meni pouze kusliy nezdilim, snad v tom ze se snazime srovnavat
s Bohem, neresi stejne otazky i kdyz se nam jevi jako podobne, ale jsou v podstate jine, nove a pro vetsinu lidstva se jevi jako neresitelne, tajemne,
nepratelske rasisticke etc.etc.
Dnesni kapitalismus neni kapitalismus pred 20 lety je to skutecne kapitalismus
netokratu nove doby a ten meni politickou a ekonomickou strukturu teto planety.
    M.M.
    11. září 2006 v 22:32, z adresy ill67-1-82-231-210-235.fbx.proxad.net.
Dodatek:

aby nedošlo k omylu, pokud bych si měl v USA vybrat mezi dvěmi existujícími stranami, volil bych republikány. I když jsou na můj vkus příliš konzervativní. V Evropě bych se asi také řadil k Old Whigs, tradičním liberálům.
    M.M.
    11. září 2006 v 22:27, z adresy ill67-1-82-231-210-235.fbx.proxad.net.
Pane Davide 1,
oproti Vám to za totální nesmysl nepovažuji. Svůj myšlenkový svět jsem stavěl na dílech, která jsou i tisíce let starší, než odkaz Von Hayeka, v tom nevidím problém a aktuálnost pro mne není měřítkem hloubky sdělené informace. Stejně jako Vy se cítím spíše spřízněn s americkými republikány, ty za socialisty rozhodně nepovažuji.

Co se týče pana Janyšky a různých způsobů jeho komunikace, to je jeho věc a já mu do toho nemám co mluvit. Také se snažím diskutovat slušně. Je však pravdou, že nejsem tak zapálený ideolog jako on a mnohé věci prožívám méně osobně.

Žijeme sice v době globalizace, ale myslím si, že se mění jen kulisy, člověk a jeho podstata zasutá někde v hlubinách jeho duše, zůstává stejný. Řeší stejné problémy a klade si stejné otázky, jako v minulosti.

Mohl byste mi krátce naznačit, pokud Vás to nebude příliš obtěžovat, jaký je Váš postoj k otázkám z mého posledního příspěvku?


    Kajan
    11. září 2006 v 22:01, z adresy 203.213.broadband3.iol.cz.
Davide, máte na mysli toho sprostého Brzobohatého ? Dzp.
    David 1
    11. září 2006 v 21:56, z adresy 217-162-243-72.dclient.hispeed.ch.
Pane Maraku, pan Brzoboty patri k nasemu tymu a hovory kolem v. Hayeka se take obcas vedou, ovsem v podstate to patri okrajove k nasi profesi.
Pokladam za totalni nesmysl srovnavat americky liberialismus ze sozialismem.
Ziji ve svycarsku i ve statech a jsem 30 let republikan a Vy mate moznost si na internetu oodvolat stranu republikanu a polozit otazku zda jsou americti liberalove sozialiste.Pan Brzobahaty je obvykle znechucen sprostotou Janysky, tento druh komunikace je nam cizi. .Dilo v.Hayeka jako takove, se v ceske republice precenuje, Od umrti v.Hayeka uplynulo 15 let na jeho dilo se navazuje ale z daleka
nema jiz ten vyznam ktery mul byl pred lety prisuzovan.
Zijeme v dobe globalizace v dobe ekologickych prusvihu a veda a ekonomie se presunulo na platformu netokratu.
    M.S.
    11. září 2006 v 21:38, z adresy 49.48.broadband2.iol.cz.
Saša:
Ano, na Vás zanechal katechismus nesmazatelné stopy. Jste ubohý muž, i když se chlubíte svým vysokým IQ. Pro mne jste - podle toho co jste napsal v 11:26 - hlupák nevídaný, přinejmenším v postojích, které jste ráčil uvést.

juanito:
Přečetl si pečlivě, co Ariana napsala? Asie ne, jinak byste tak neblábolil.
    Martin Mařák
    11. září 2006 v 20:58, z adresy ill67-1-82-231-210-235.fbx.proxad.net.
Davide 1,

pokusím se to krátce shrnout. Starý britský Old Whigs liberalismus, jak jsem pochopil z díla FVH, vychází z konzervativních tradic ( tradiční morálky, jež byla přenášena a chráněna z pokolení na pokolení díky křesťanství ) a z toho , že je mu svatá svoboda individua. Americký liberalismus, jak jsem vyčetl a možná nesprávně vypozoroval, bych nazval spíše volnomyšlenkářstvím, či svobodomyšlenkářstvím, svobodu / svoboda projevu, svoboda a rovnoprávnost nejrůznějších minorit prosazovaná i pozitivní diskriminací- barevné menšiny, feminismus, homosexuálové........ / staví nade vše a nemá stejné etické a morální limity, jako jeho evropský předchůdce.

Souhlasím s Kajanem, že má ideologicky blízko ke kontinentálnímu socialismu. Když se zeptáte svého přítele pana Brzobohatého na poslední Hayekovu knihu "The Fatal Conceit" a na to, co popisuje v deváté kapitole, možná bude souhlasit s mým výkladem role tradiční morálky ve vývoji společnosti, jak jsem ji pochopil z francouzského překladu díla.

V našich podmínkách podobný zásadní ideologický střet mezi konzervativním liberalismem a liberalismem levicovým naposled nastal v ODS během diskuzí o účelnosti zákona O registrovaném partnerství, kupodivu ho k mému velkému překvapení prosadila rada starších, tedy Senát, zatímco pravicoví poslanci v Parlamentu byli proti. V evropském prostoru onen střet nedávno proběhl například s karikaturami proroka Mohameda.

Myslím si, narozdíl od liberálů volnomyšlenkářů, že určité limity by měly existovat. Myslím si také, že je to naprosto primární požadavek už kvůli tomu, aby přežila naše civilizace. Co si o to myslíte Vy?

    Kajan
    11. září 2006 v 20:31, z adresy 203.213.broadband3.iol.cz.
Americký liberalismus je prakticky totožný s evropským socialismem ! Dzp.
    juanito
    11. září 2006 v 17:09, z adresy ppp1006.in.ipex.cz.
No, vidíte, Adriano, ve svém příspěvku jste ukázala, že ženu jako Vy by Saša pro sebe či své potomky nechtěl ani náhodou. Má na to plné právo. Jestli si Vy myslíte něco o začátku minulého století je mu v tomto případě určitě naprosto šuma fuk, protože on dává rozumně kriteria, která jeho kluky zbaví mnoha těžkostí. A není problém zase takovou dívku z úplné rodiny najít - tedy jak pro koho. Vrána k vráně totiž sedá, rovný rovného si hledá.
Apropo, kde jste vzala tu přelidněnost? V Evropě snad řešíme populační imlozi jako hrom.
    Ariana
    11. září 2006 v 15:56, z adresy 74.192.212.194.contactel.net.
Podle Sašova výčtu nároků, jaká by neměla být potencionální partnerka, bych si myslela, že jsme se ocitli na začátku minulého století. V dnešní době, kdy se pomalu každé druhé manželství rozvádí, je asi docela problém najít partnera z úplné rodiny. Nevím, co je špatného se pozitivině stavět k feminismu. Dokonce i T.G. Masaryk se sám označoval za feministu. Zrovna tak pomoc manžela při domácích pracech při pracovní vytíženosti manželky považuji za naprosto normální. Interrupci nepovažuji za normální a samozřejmou, ale v určitých případech za omluvitelnou.Za naprosto normální však považují plánování rodičovství. Heslo "Pán Bůh dá králíčka, dá i trávníčka" už dnes při přelidněnosti lidstva neplatí.
    X.Y.
    11. září 2006 v 15:02, z adresy 84.244.102.35.
Pane Janyško, já Vám nezávidím, Vy musíte být strašně nešťastný člověk, když máte okolo sebe samé blbce. A další vyrůstají.
    David 1
    11. září 2006 v 14:22, z adresy 217-162-243-72.dclient.hispeed.ch.
Kajane vcera jsem vam uvedl rozbor pana Brzobohateho na cesky preklad
v. Hayekova dila.
" Pan Brzobaty rika, jsou v prekladech nesrovnalosti, kterych se prekladatel
dopustil chyb zamerne, nebo v dusledku nedokonale znalosti nemciny a anglictiny ".
    David 1
    11. září 2006 v 14:10, z adresy 217-162-243-72.dclient.hispeed.ch.
Nebo vy Kajane, ja vam uvadim " Fridricha Jaegra" autora te blbosti a vy
misto aby jste si odvolal odvolal prikl na internetu ,
tak to oznacite za zmatek.

Zmatek v tom mate vy Kajane.
    Kajan
    11. září 2006 v 13:58, z adresy 203.213.broadband3.iol.cz.
Davide, máte v tom nebetyčný zmatek ! Dzp.
    David 1
    11. září 2006 v 13:39, z adresy 217-162-243-72.dclient.hispeed.ch.
Kajane musite si precist poradne "Fridricha Jeagra ",
ktery s touto blbinou prisel aby na sebe upozornil,
ale v zaveru rika , ze nevidi zadny rozdil v jednom nebo druhem oznaceni
liberalismu.
    David 1
    11. září 2006 v 13:28, z adresy 217-162-243-72.dclient.hispeed.ch.
Kajane vim co je liberialismus,
to je jako kdyz mi budete argumentovat
starovropskym komunismem, ze..... komunismus je komunismus
a leberalismus je liberalismus,.........................

Jak je videt tak si toho v.Hayeka skutecne vykladate dle svych predstav.
A nebo v.Hayeka si prekladatel upravoval a vy si original neumite precist.
Tak nevim kdo z nas dvou je na tom lepe nebo hure.
    Kajan
    11. září 2006 v 13:17, z adresy 203.213.broadband3.iol.cz.
Davide, vidíte a stejně Vám jsou na nic, když nevíte, co je to americký liberalismus ! Dzp.
    David 1
    11. září 2006 v 13:06, z adresy 217-162-243-72.dclient.hispeed.ch.
Kajane oproti vam mam dva akademicke tituly, i kdyz to nerad uvadim.
Je to pouze odpoved na vasi " nadavku, ze jsem nevzdelany blbec.


Mate stejne argumenty jako Klaus.
    Kajan
    11. září 2006 v 13:02, z adresy 203.213.broadband3.iol.cz.
Davide, jste nevzdělaný blbec a já nemám čas Vám vysvětlovat, co je ro americký liberalismus, narozdíl od staroevropského ! Dzp.
    David 1
    11. září 2006 v 12:59, z adresy 217-162-243-72.dclient.hispeed.ch.
Kajan " To zkurveny sozialismus a liberalismus americkeho typu ..................."

Tak jste tomu dnes vytrel zobak, defakto jste se konecne priznal,
ze jste antiamericky laden.

Muze vysvetlit Kajane- Janysko co neni v USA "ZKURVENY".
Nebo uz ve slepejich Klause placate demagogicke hovadiny.
    Kajan
    11. září 2006 v 12:55, z adresy 203.213.broadband3.iol.cz.
Já nevím, řeknu-li to, co píše Saša, ale z mého pohledu opravdu náš, a nejen náš, školský systém, plodí a genereuje jen další a další generace příkazníků, tedy socialistů, přesvědčených, že si se světem mohou dělat, co se jim zlíbí. Blbci učí zase jen blbce, lépe řešeno vyučí blbce ! Tradiční morálka a to, co lidský rod udělalo lidským rodem, je vytěsňováno pod tímto tlakem z povědomí lidí a rostou jen další a další pomatenci, popletové a lidé s těžkou deziluzí ze života, neboť zároveň s tímto vnitřním procesm sílí civilizace, tedy proces indivualizace a subjektivizace jednotlivců. Tento rozpor je pro spoustu lidí nepochopitelný. Dzp.
    Saša
    11. září 2006 v 12:18, z adresy fred2.plzen-city.cz.
Tondo, i ta vojna mne samozřejmě strašila a počítal jsem s tím, že objeví-li se sebemenší cestička k modré knížce, bude rozvíjena... Do školy se ale chodí už v 6-7 letech a pro novopečené rodiče je to tedy bližší starost.
Karle, dceru nemám žádnou, syny tři. Myslím tedy na to, jaké snachy si jednou přivedou. Otcové dcer nechť si dumají o zetích... Žití "na hromádce" jako náhražka manželství je pro bezvěrecké vrstvy obyvatelstva zcela běžné již dnes. Je to už tak běžné, že to též přináší nové vážné společenské problémy.
    Karel II.
    11. září 2006 v 12:08, z adresy 80.250.8.221.
Vrtá mě hlavou,Sašo,jak dlouhý by byl tvůj zasvěcený pohled,kdyby se ti narodila dcera.Možná stačí vyjmenovat výhody a nevýhody manželství obecně a problémy s rozvodem a bude zcela běžné žití na hromádce.
    Tonda
    11. září 2006 v 11:26, z adresy isanat.pragonet.cz.
Sašo vy jste se opravdu po porodu syna bál co bude až půjde do školy ???? To já se bál co bude ža půjde na vojnu
    Saša
    11. září 2006 v 11:15, z adresy fred2.plzen-city.cz.
Když se mi kdysi dávno narodil první syn, hned jsem se začal bát doby, až bude chodit do školy - jaké budou problémy se zásadní odlišností školských učebnicových thesí oproti našemu reálnému životu (že bych ho snad kvůli vládnoucí marxistické ideologii vychovával ateisticky a v duchu marxismu-leninsmu, to mne nenapadlo ani náhodou, však jsme taky s miminem hned mazali do kostela ke křtu). Také proto jsem s velkým nadšením uvítal "listopadovou revoluci" a s plnou angažovaností se do ní zapojil.
V devadesátých letech to ve školách opravdu fungovalo v zásadě tak, jak jsem chtěl. Školy nenutily děti hlásat názory protikladné názorům jejich rodičů a nesouhlasné s jejich skutečnou výchovou. Zhruba od roku 2001 se to však začalo měnit a už zase jsou ve škole problémy. Nejen že dětem hlásají neuvěřitelné blbosti a nepravdy, dokonce je špatně známkují za odlišné názory. Začínáme být už zase tam, kde jsme byli 40 roků - něco jiného se říká doma a něco jiného ve škole a rodiče musí dětem klást na srdce, že ve škole musí lhát a nesmí paní učitelce říkat pravdu a už vůbec ne to, co se říká doma a co si dítě samo myslí.

Proti školské demagogii a ideologické indoktrinaci v základních a středních školách se rodičům špatně bojuje a už zase je to nebezpečné (zatím kvůli tomu rodiče nepřicházejí o místo a učitelky nemají komu udávat ideovou závadnost rodinné výchovy, ale známky dětem dávají ony a vysvědčení jim zkazit mohou). Nicméně přesto je třeba se nevzdávat a proti nejrůznějším feministickým a multikulturalistickým a eurohujerským a ekologistickým a satanistickým blábolům nutno dávat dětem návody k obraně. A také je ve střetu s učitelkami aktivně bránit.

Například co do výběru partnerky pro život je místo blábolů z "rodinné výchovy" nutno mladým chlapcům opakovně radit takto (kopíruji z jiného svého diskusního příspěvku):
Každý kluk musí už předem dávat pozor, jakou matku pro své děti vybere.
A pokud si vezme holku rozvedených rodičů, která vyrůstala s matkou a otec na ni platil alimenty, nemůže od ní očekávat, že se vůči němu a jeho dětem bude chovat jinak, než jak se chovala její matka k jejímu otci.
Prostě a krátce: holka, co vyrůstala než s matkou, NENÍ DOBRÁ PARTIE.
Je třeba dávat si pozor již při výběru partnerky.
Když si někdo vezme holku, co vyrůstala jen s matkou, a ta se ještě chlubí tím, jak jejího otce škube na alimentech, tak se pak nemá co divit.
Je třeba dávat pozor a nebrat si holku, která už před svatbou:
a) staví se positivně k feministickým názorům a výšplechtům
b) blábolí o vzájemné pomoci v domácích pracech
c) vyrostla jen s matkou, nebo s matkou a řadou postupně nastupujících "strýčků"
d) básní o své budoucí profesionální kariéře
e) považuje interrupci za normální a samozřejmou
f) plánuje mateřství - odkládá početí a předem limituje počet svých dětí
g) její matka se nechová dobře k jejímu otci, nebo dokonce i ona sama se nechová dobře ke svému otci
h) rodina se chová špatně k prarodičům
i) příliš často poukazuje na úspěšné lidi, zjevně dává najevo závist
j) projevuje sklony ovládat a manipulovat partnera již před svatbou
k) je hašteřivá, neústupně se pře s kamarády a kamarádkami o nepodstatné věci.
To jsou takové varovné příznaky.
Mladý muž nesmí zapomínat, že po svatbě se negativní vlastnosti partnerky nezmění! Jestli se změní, tedy jedině k horšímu.
Na svatebním trhu je každý mladý svobodný člověk jak kupcem, tak i zbožím. Jak cenným je zbožím - za to může především jeho/její matka. Jak rozumným je kupcem - to je zodpovědnost jeho/jejího otce.
A pozor: zboží se samo nikdy neoceňuje a nehodnotí! To je věc kupce. Nevěř tedy tomu, co Ti o sobě ona sama říká, a už vůbec ne tomu, co Ti o ní říká její matka, ale ohodnoť si ji sám - sleduj, jak se chová k jiným lidem a jak s nimi mluví a hodnoť také její matku, neboť platí JAKÁ MATKA - TAKÁ KATKA. A pro každého mladého muže neodvratně platí: když si vezmeš potvoru, zkazí ti život i v případě, že jí zákony nebudou tak nahrávat, jako dnes nahrávají. Když si najdeš skvělou ženu, žádná právní úprava ji nepřiměje, aby na tebe byla zlá.
Poměrně jednoduchý způsob eliminace nebezpečí: milý synu, až se ti bude zdát, že si s ní nejsi jistý, nebo že se jí nemůžeš zbavit, nebo že tě začíná ovládat a podobně, polož jí otázku: zeptala ses své mámy, kolik bratrů nebo sester ti při svých interrupcích zabila?
Reakce na takovou otázku je k nezaplacení. Již samo položení otázky tě zbaví nejhoršího - největší potvory tě ihned nechají na pokoji. A ty ostatní se projeví a odhalí.
To je totiž velice citlivé místo všech těchto ženštin.
---
To poslední platí i pro školskou "rodinnou výchovu", kdy stojí za to říci bláznivé učitelce: paní učitelko, kdyby se maminka řídila Vašimi radami, tak mne zabila dřív, než jsem se narodil.

    Kajan
    11. září 2006 v 07:43, z adresy 203.213.broadband3.iol.cz.
To zkurvený socialismus a liberalismus amerického typu vede lidi k relativizaci společenských hodnot a principů, na kterých lidský svět stejně kdesi v hloubi stojí. Odporné marxistické konstruktivistické, tedy velmi hloupé, vidění světa, vtloukané do lidí od malička velmi hloupými školskými systémy, stojí v pozadí likvidace tradičních morálních hodnot. Až tak je to jednoduché !!! Dzp.

Vaše komentáře nesmí propagovat jiné stránky či služby a jejich obsah se musí vázat k článku či k navazující diskusi. V případě nedodržení těchto pravidel diskuse budou skryty a čtenáři k nim budou mít přístup jen přes zvláštní odkaz.