Virtually - titulní stránka Fotolab Virtually


Řečník bez argumentů

Pavel Bém

05.02.2009, E15




(Ad Nový majitel Letiště Praha bude mít velké problémy, E15, 26. 1., str. 16 - 19)

V nové roli hejtmana vyslovil David Rath hned několik soudů, které jsou daleko od pravdy a reality.

Rath si myslí, že: "Masarykovo nádraží se prodá za několik miliard a nákladem nějakých 70 nebo 100 miliard z veřejných peněz by se pak postavil tunel, který by nádraží nahradil." Pan hejtman se mýlí. Za prvé, evropským trendem je daleko vyšší podíl železnice v dopravní obsluze města i její klíčová role příměstského dopravce. Železniční síť se bude vyvíjet do podoby "S- Bahnu" a Masarykovo nádraží by v této koncepci mělo plnit významnou funkci. Za druhé, nelze si ani představit "rušení", či dokonce "zbourání" Masarykova nádraží. Jedná se o cenný objekt, který zůstane zachován i pro příští generace. S takovou jistotou hovořím i přesto, že se nejedná o majetek Prahy, nýbrž Českých drah. Za třetí, "masaryčka" je nejstarší nádraží v Praze. Od roku 1845 se funkce této části metropole výrazně změnily. Území zčásti zdevastované, zčásti nevyužité představuje překážku přirozené interakce mezi příslušnou částí Nového Města a sousedním Karlínem. Součástí záměru Útvaru rozvoje města Prahy není dotčené pozemky spekulativně prodat, ale spíše celé území revitalizovat.

Pane hejtmane, vyzkoušejte místo limuzíny cestu do práce ranním vlakem. Dovolím si vás přizvat i k jednání pracovní skupiny, která se novou podobou železniční dopravy v Praze a okolí zabývá. A prosím, před neuváženými soudy dejte příště přednost seriózní diskuzi.



Pavel Bém
MuDr. Pavel Bém- Primátor hlavního města Praha
Osobní stránky
 
  Přístupy: 1772 Komentář Stáhnout Tisk E-mail
 





Vybrali jsme z tisku
křepelka šmok


ODS
REKLAMA


Hrad
REKLAMA


TOP články
REKLAMA