Virtually - titulní stránka Fotolab Virtually

Vláda zrušila kontrakt na stavbu dálnice D47

Miroslav Beneš


Jak radostné sdělení, nebýt jednoho paradoxu. Vláda totiž vše postaví sama. Namísto toho, aby si vláda vzala ponaučení z chyb během uvažování o uskutečnění dálnice, dopouští se hned nové. Základní chybou totiž nebyla dálnice stavěná prostřednictvím soukromého investora, ale neschopnost připravit projekt tak, aby o jeho uskutečnění mohli soukromí investoři soutěžit a aby bylo měřitelné jejich snažení. Protože ale chybí projekty a takřka jediné, co bylo k dispozici, je vůle stavbu udělat, není možné posoudit, zda navržená cesta je výhodná. Navíc vzniká dojem, že stavba s pomocí soukromého investora je plýtváním peněz.

Tak tomu ale není, má-li soukromý investor tvrdě stanovené parametry projektu, tedy nejen záměr, ale poměrně kvalitně a přesně zpracovaný projekt včetně modelu budoucího provozování a údržby. Takovýto model ale znamená, že máme na dlouhou dobu jasno, že výběr provádíme pouze na úseky připravené a projednané a že opouštíme salámové realizace. Pokud bychom zvolili tento model, tak, navzdory nepřátelům dálnic, můžeme s pomocí soukromých investorů uskutečnit to, co je ve světě, který je nám dáván za příklad, normálně běžné, tedy dálniční síť obepínající celou naši zemi, nikoliv jeden nebo druhý region, který zrovna v přetahování o státní či fondové dotace uspěl.

Mám obavy, že přímé investování státem nás opět posune, vzhledem k chybějícím penězům ve veřejných rozpočtech, od naplnění základní funkce státu, kterou bezpochyby je pro danou dobu přijatelná síť komunikací. Stejně jako ve starém Římě i dnes se nároky mění a bez kvalitní základní dálniční sítě to prostě nejde.


Miroslav Beneš

poslanec a místopředseda Sdružení na podporu výstavby D3



Miroslav Beneš
Poslanec PSP ČR (ODS)
 
  Přístupy: 16014 Komentář Stáhnout Tisk E-mail
 





Vybrali jsme z tisku
křepelka šmok


ODS
REKLAMA


Hrad
REKLAMA


TOP články
REKLAMA