Virtually - titulní stránka Fotolab Virtually


Mediální pudr a benzín

Pavel Foltán


Zhruba v polovině července se v médiích objevily informace o dalším vzrůstu cen pohonných hmot za první dva prázdninové týdny (tedy od začátku motoristických žní) o 13 až 60 haléřů. Někdo by to možná mohl považovat za něco jako mediální obraz oficiálních údajů. Ale realitu u čerpacích stanic nejen v uvedené době (i jindy) reflektuje oko a kapsa běžného řidiče poněkud jinak. Vždyť jen za poslední týden v červenci vzrostly ceny benzínu v průměru zhruba o dvě koruny. Například běžný a u nás asi nejvíce tankovaný bezolovnatý benzin natural 95 podražil u značkových pump ve velkých městech s největšími obraty v udávaném průměru zhruba z 28,80 na 30,90 Kč a podobně. Takže se zdá, že tu asi zase někde něco nehraje. Mediální realita (jenom za ono uváděné období) je na litru benzínu asi o 1,87 Kč až 1,40 Kč levnější, než ta reálná (životní) realita. A to při průměrné padesátilitrové nádrži dělá už docela znatelný rozdíl. Mají ta média zapotřebí až tak okatým mediálním pudrem a až takto průhledně retušovat tu ropnou realitu? Vždyť u nás jezdí (takže i tankuje) většina čtenářů a diváků (a voličů) v jedné osobě. A drtivá většina z nich už není v dětském věku (na pohádkách mentálně zcela bezbranně závislém).

Říká se, že jedna vlaštovka jaro nedělá. Asi to bude platit i v médiích. Nicméně asi o měsíc později (přesněji v sobotu 13. srpna) bylo v pořadu Autosalón na Prima TV na adresu zdejším národním způsobem aktualizované tradiční cenotvorby tzv. PHM řečeno něco v tom smyslu, že u nás je “vysoká cena nafty zlodějsky srovnaná s cenou benzinu“, takže zejména vyznavači dieselových motorů se v tomto státě bojí,
“aby krutá cena nafty některá auta vlastně nezabila.“

Kdypak asi ti naši investigativní hlídači demokracie najdou odvahu zjistit a říct, jak a proč je to u nás doopravdy s cenou pohonných hmot a kdo za to může a jak z toho ven?



Pavel Foltán
JUDr. Pavel Foltán, člen RRTV, která byla odvolána v roce 2003, hudebník, dramaturg, producent, publicista,
autor je mediální poradce a přednáší na universitě
 
  Přístupy: 3056 Komentář Stáhnout Tisk E-mail
 





Vybrali jsme z tisku
křepelka šmok


ODS
REKLAMA


Hrad
REKLAMA


TOP články
REKLAMA