O jednom mimořádně blbém, typicky oranžovém billboardu
Josef Havránek
Nevím, zda také existuje soutěž o nejblbější billboard roku, pokud tedy ano - určitě bych letos nominoval ten oranžový - slibující 13. důchody ze zisku ČEZu
Kdybych měl dobrou vůli, možná bych se i trochu zaradoval, že se sociální demokraté alespoň maličko poučili, že začínají vnímat realitu - chápat, že přes veškeré dřívější proklamace, se zadlužovat nedá do nekonečna, že rovněž upouštějí od té povzbuzující teorie, že státní dluhy nejsou žádný problém, že se vlastně fakticky ani nesplácejí...
Je dobře, že tahle oranžová lehkovážnost už zřejmě vzala za své a například v tom citované příslibu třináctých důchodů už je dokonce uveden konkrétní zdroj, odkud vzít prostředky - totiž jednoduše podojit ČEZ.
Ani na okamžik nepochybuji že to tihle socialisté, v jejichž řadách přebývá i exministr financí, mají dobře spočítané, že ze zisku ČEZu lze tohle krásné předvolební gesto opravdu ufinancovat. Málem to vypadá, jakoby tihle podceňovaní oranžoví chlapíci vymysleli nějaký nový originální zdroj příjmů - miliardy, které by jinak skončily v kanále, či kde - nyní mají posloužit k povyražení důchodců - jak nápadité a humánní!
A právě tahle demagogie a drzost se mi na těch dnešních sociálních demokratech tak příšerně ekluje. Vždyť oni evidentně sázejí na lidskou hloupost a neinformovanost, když tak nestydatě slibují své předvolební, populistické sliby financovat ze zisku ČEZu, který by jinak - zcela přirozeně směřoval do vyprahlé státní kasy. Tedy žádný originální nápad - objev bohatého ropného vrtu - jenom obyčejný přesun několika miliard z jedné kapsy do druhé...
To se to báječně slibuje, případně rozdává z cizího! Jinak ovšem nic zase tak nového. Už naši předci dobře věděli, že - Drzé čelo, lepší poplužního dvora...
Josef Havránek